Sunday 26 April 2009

sebulan buatku


Imtihan...imtihan..satu lg gelombang ombak yg mendatang,halangan yg aku kne tempuhi,kali ne aku rasakan amat sukar dan perit sekali,mugkin kali ini ombak yg akan aku tempuhi,lebih sukar dr yg pernah aku lalui,barangkali ujian kali ne diluar imaginasiku,
ahh...

serabut aku...
bahtera yg aku persiapkan masih belum cukup sifat,11 layar perlu aku teguhkan,satu persatu perlu aku kuatkan,agar aku tidak ditelan dek ombak yg menerkam,
hanya...

sebulan buatku..
jangka masa yg amat singkat,sedangkan layar utama belum lg aku naikan,mugkinkah aku akan karam..atau tersadai buat sementara?...apakah bahtera ne mampu menahan ombak,serta badai yg mendatang...

buatku kini..
hanyalah doa kpd Dia,kerna Dia yg mendengar sedangku merintih,kerna Dia arif akan diriku,
mengapa perlu aku risau...tugasku hanyalah berlayar,dan terus berlayar merentasi lautan dunia,hingga sampai kedaratan akhirat...
tempat tujuan abadi.

moga allah permudahkan.

No comments: